Facebook
Naziv: Glavna direkcija autosaobraćajnih i automehaničkih poduzeća Ministarstva lokalnog saobraćaja Narodne Republike Hrvatske
Vrsta entiteta: pravna osoba
Razdoblje: 1948 - 1949
Normativni nazivi: NR Hrvatska. Ministarstvo lokalnog saobraćaja. Glavna direkcija autosaobraćajnih i automehaničkih poduzeća (hrvatski)
Povijesni nazivi: Glavna direkcija automehaničkih poduzeća Ministarstva lokalnog saobraćaja Narodne Republike Hrvatske (1948 - 1948) (hrvatski)
Glavna direkcija autosaobraćajnih i automehaničkih poduzeća Ministarstva lokalnog saobraćaja Narodne Republike Hrvatske (1948 - 1949) (hrvatski)
Aktivnost: Stvaratelj više ne djeluje
Povijest: Glavna direkcija autosaobraćajnih i automehaničkih poduzeća osnovana je 23. lipnja 1948. godine kao tijelo u sastavu Ministarstva lokalnog saobraćaja NRH (NN 50/1948). Ukidanjem Glavne direkcije autosaobraćajnih i automehaničkih poduzeća 1. siječnja 1949. godine, njezine su poslove preuzele Uprava za saobraćaj i Uprava za remont i servis Ministarstva lokalnog saobraćaja NRH (HR-HDA-279. Predsjedništvo Vlade NRH. Odjel za zakonodavstvo i izgradnju narodne vlasti. Predmetni spisi. Spis br. 33877/1948). Uredba o ukidanju službeno je proglašena 22. siječnja 1949, s primjenom od 1. siječnja 1949. godine (NN 7/1949).
Sjedišta: Zagreb (1948-1949)
Djelatnost: Osnovna djelatnost ove Glavne direkcije sastojala se od administrativno-operativnog rukovođenja državnih autosaobraćajnih i automehaničkih poduzeća republičkog značaja. Prema „Prijedlogu za osnivanje disciplinskog suda I-og stepena kod ove Glavne direkcije“ (serija Spisi Disciplinskog suda Direkcije, br. 674/1948), riječ je o sljedećim automehaničkim poduzećima: „Autopod“ Zagreb, Okružno automehaničko poduzeće Osijek, Oblasno automehaničko poduzeće „Automehanika“ Split, Automehaničke radionice Dubrovnik, „Autotehnika“ Direkcija – Rijeka, Karoserijska radionica Zagreb, „Servis garaža“ Zagreb. Osim šest navedenih automehaničkih poduzeća, Direkcija je pod svojim nadzorom imala i pet autosaobraćajnih poduzeća republičkog značaja: „Autopromet“ Zagreb, „Autobusno poduzeće za Istru i Hrvatsko Primorje“ Rijeka, „Teretno autopoduzeće za Istru i Hrvatsko Primorje“ Sušak, „Autopoduzeće za Liku“ Gospić i „Otpremničko poduzeće Hrvatske“ Zagreb (HR-HDA-279. Predsjedništvo Vlade NRH. Odjel za zakonodavstvo i izgradnju narodne vlasti. Predmetni spisi. Obrazloženje uz nacrt Uredbe o osnivanju Glavne Direkcije autosaobraćajnih i automehaničkih poduzeća Ministarstva lokalnog saobraćaja NRH). Sudeći prema spisu iz fonda (serija Organizacijski spisi Direkcije, br. 4842/1948) rukovođenje je podrazumijevalo registraciju navedenih poduzeća u direkciji, formiranje njihove unutrašnje strukture, prikupljanje osobnih podataka i karakteristika svih njihovih zaposlenika i zaposlenika Glavne direkcije u svrhu sistematizacije plaća i godišnjih odmora, te stvaranje centralnog registra. Osim toga, podaci su se prikupljali i radi sistematizacije radnih mjesta, kako u poduzećima, tako i u Glavnoj direkciji i radi stvaranja servisne službe Glavne direkcije autosaobraćajnih i automehaničkih poduzeća. Zadaci Glavne direkcije još su obuhvaćali: stvaranje eksploatacijskih i financijskih planova za poduzeća i Glavnu direkciju, evidenciju i realizaciju njihovih ugovora, sastavljanje statističkih prikaza rada Glavne direkcije i poduzeća, te kontrolu knjigovodstvenih knjiga i uredskog i radioničkog materijala i alata.
Unutarnji ustroj / genealogija: Osnovne podatke o ustroju Glavne direkcije autosaobraćajnih i automehaničkih poduzeća Ministarstva lokalnog saobraćaja Narodne Republike Hrvatske dobivamo iz spisa (serija Organizacijski spisi Direkcije, br. 4842/1948, spis b.b. – shema ustroja Direkcije po sektorima) sačuvanih u fondu. Prema njima, Direkcijom je upravljao glavni direktor, a ista se sastojala od pet sektora: 1. Personalni sektor, 2. Pogonski sektor, 3. Planski sektor, 4. Komercijalni sektor, 5. Sekretarijat. Svaki sektor je imao svog direktora, osim Sekretarijata kojim je upravljao upravni referent. Poslove Personalnog sektora su obavljali administrativni manipulant i daktilograf. Poslove Pogonskog sektora su obavljala dva pogonska tehničara, tri dispečera-industrijska tehničara i daktilograf. Poslove Pogonskog sektora su obavljala četiri planera i jedan mlađi planer, statističar, dva statistička manipulanta i daktilograf. Poslove Komercijalnog sektora su obavljala dva financijska revizora, financijski referent, financijski manipulant, mlađi knjigovođa i referent za punu cijenu koštanja. Na kraju, poslove Sekretarijata su obavljala tri pomoćna administratora-manipulatora, daktilograf, pomoćni službenik, šofer, dvije čistačice i ekonom. Također treba spomenuti Disciplinski sud Glavne direkcije autosaobraćajnih i automehaničkih poduzeća osnovan 1948. godine (serija Spisi Disciplinskog suda Direkcije, br. 4918-I-B-1948) od strane Ministarstva lokalnog saobraćaja NRH. Isti je sudio zaposlenicima Direkcije i zaposlenicima podložnih poduzeća u prvom stupnju. Nepravomoćne presude i odluke slao je Disciplinskom sudu Ministarstva lokalnog saobraćaja kao disciplinskom sudu drugog stupnja.
Stvaratelji: (1947 - 1951)
(1948 - 1949)
Identifikator: HR-HDA/S - 8186
Pravila ili propisi: ISAAR(CPF) Međunarodni standard arhivističkog normiranog zapisa za pravne i fizičke osobe i obitelji, 2. izdanje, Zagreb, Hrvatski državni arhiv, 2006.
Status zapisa: izmijenjena inačica
Podrobnost: djelomičan
Jezik opisa: hrvatski
Pismo opisa: latinica